SoltBrain Blog

Destroyers, a lengyel metál gyöngyszeme

2022. november 06. - SoltBrain

a-night-of-the-lusty-queen-1989-destroyers.jpg

Ha metálról van szó, elég válogatós vagyok. Alapjáraton a heavy metál a nagy kedvenc, de a szimfonikus és a nu metál stílusokat is szeretem. Szinte sose hallgatok trash metált, de a Destroyers esetében kivételt tettem, mert valami megfogott benne. Szerintem úgy hangzanak a dalok, mint egy gonosz varázsló sötét varázsigéi, szinte érezni vélem a zenében kavargó földöntúli energiákat. Az együttes stílusát nem választanám élesen külön a heavy metáltól, ugyanakkor érezni, hogy nem ugyanaz, mint mondjuk a Judas Priest.

Metálrajongóknak csak ajánlani tudom a lengyel Destroyers-t. 

1985-ben, a sziléziai Bytomban alapították a lengyel trash metál bandát, Destroyer-t. 1985-től 1988-ig s betű nélkül csak Destroyer volt a zenekar neve, később 1989-től 1994-ig már a Destroyers nevet használták. Sok év kihagyás után 2018-ban állt össze újra a banda.

 Destroyers: Bastiony śmierci  (A Halál Bástyái) lengyel nyelvű szám

1989-ben jelent meg az A Night Of The Lusty Queen, majd 1991-ben a The Miseries of Virtue albumaik, amikkel beírták magukat az underground történelmébe. Magával ragadó időutazást éltem át zenehallgatás közben a harminc évvel ezelőtt készült underground számok által. Érdekes módon, eleinte nem érdekelt, hogy miről szólnak a számok, annyira lekötötte a figyelmemet a dallamvilág. Hónapokkal később a google translator segítségével jártam utána a dalszövegeknek.

Más együtteseket is hallgattam ebből a mezőnyből, név szerint a Stos és Turbo zenekarokat, amik nem rosszak, viszont őket nem éreztem kiemelkedőnek.

 Destroyers - I Praise You, Lilith (angol nyelvű szám)

 

Albumok: 

Noc królowej żądzy A Night Of The Lusty Queen (1989)

The Miseries of Virtue  (1991)

Dziewięć kręgów zła (2020)

 

Tagok:

Marek Łoza, Wojciech Szyszko, Dominik Dudała, Łukasz Szpak, Tomek Owczarek

 

Forrás: https://www.metal-archives.com/bands/Destroyers/6418

 

A bejegyzés trackback címe:

https://soltbrain.blog.hu/api/trackback/id/tr1117971296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása