SoltBrain Blog

Tálibok, afgánok, muzulmánok villámposzt

2021. augusztus 17. - SoltBrain

Színpadiasnak neveztem az amerikaiak kivonulását és a tálibok bevonulását az afgán fővárosba, Kabulba. Mindez ostrom vagy lövések eldördülése nélkül történt meg. Ki tudja, hogy az amerikaiak és tálibok zárt ajtók mögött miben egyeztek meg, amiről nem beszélnek a nagy nyilvánosság előtt.
taliban-warriors.jpg

Megérzésem szerint a tálib rendszer konszolidálódni fog Afganisztánban. A szovjet Vörös Hadsereget hajdanán megállító, majd az amerikaiak ellen küzdő tálib gerillákban újonnan a felszabadítót látják az afgán muzulmánok. A közel-keleti, hegyvidéki országban sem a kommunista diktatúra, sem a nyugati típusú demokrácia nem tudott meghonosodni, ehelyett a helyiek visszatértek a muzulmán gyökereikhez. Szerintem a többpártrendszer, demokrácia, liberalizmus ügye csak akkor nyerne Afganisztánban, ha legalább három vagy négy generáció abban a rendszerben nőne fel, így megtanulnák a nyugati demokrácia szabályait, törvényeit, életfilozófiáját. Húsz év amerikai megszállás nem tudott pacifikálni egy ilyen radikális, háborúban edzett társadalmat.

A liberális sajtó feltette a kérdést, milyen sors vár a nőkre és a szexuális kisebbségekre az iszlamista rezsimben. Úgy érzem, a kérdésük költői volt, ők is nagyon jól tudják milyen fizikai, akár életveszélyes bántalmazás érheti őket, amit még törvényerőre is emelhetnek a tálibok, vallásos áhítatra hivatkozva.

Sikeres demokráciaexportról nem beszélhetünk, de a fegyvergyártók remek üzletet ütöttek nyélbe a muzulmán ország inváziójával. Már csak egy dolgot kérdeznék: melyik ország lesz a következő? Van egy tippem. Hallottunk már sokat a nigériai Boko Haram iszlamista terrorszervezet hírhedtté vált merényleteiről. Vajon akcióikkal megágyaznak az Afrikai Iszlám Állam kikiáltásának Nigéria északi területein? Abban reménykedem, hogy nem lesz igazam a pesszimista véleményemmel.

A bejegyzés trackback címe:

https://soltbrain.blog.hu/api/trackback/id/tr6116663238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bontottcsirke 2021.08.18. 14:33:35

A tálibok pontosan kiismerték a nyugati zs generáció szuperérzékenyített lelkivilágát és értelmetlen döntéshozatalait. Tudták nagyon jól, hogy egy puskalövés nélkül visszafoglalják a területeket, mert a gány kormányalakulatok még párezer taposóaknát sem mernek lerakni, hogy azzal nyerjenek pár napot, pedig az egy katonai alapvetés, hogy ha nem tudok szervezetten visszavonulni, legaklább megnehezítem az ellenség dolgát. Ehelyett eldobálták a fegyvereket és 2 perc alatt visszavedlettek kecskepásztorrá. Mert nekik ez kellett. A mákból előállított herka, a kislányokat kúrogatni, meg a porban fetrengeni. A másik fele meg egy opportunista, ha a talibán fizet akkor nekik dolgozik, ha merkelke fizet, akkor meg odamegy. Elő is adja az ajrópa hilfe című operettet, lesz majd sírás rívás. Én azt mondom, akik anno tettek is valamit tolmácsként, hiovatalnokként azokat be kell fogadni meg esetleg a nők egy részét, a többi meg maradjon csak ott, amit kivívott magának, a nagy büdös semmit.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.18. 14:43:17

index.hu/velemeny/2021/08/16/a-nyugat-saigon-pillanata-kabulban/

"Sokan megírták már régen, 2007-ben magam is, hogy Afganisztán (és Irak) stabilizálása és demokratizálása a Nyugat számára lehetetlen küldetés. Túl nagy, túl összetett, túl idegen országok ezek. Valós, tartós békét még az európai, elég jó infrastruktúrájú és kevesebb mint kétmilliós Koszovóban, vagy a hárommilliós Boszniában sem sikerült a nyugati beavatkozásoknak teremtenie. Csak tűzszünetet és két olyan államot, amit csupán a külső nyomás tart egyben. A közel negyvenmilliós Afganisztán területe majdnem hetvenszer akkora, mint Koszovóé. Hogyan gondolhatta bárki, hogy egy olyan, a helyi kultúrából kinőtt, a lakosság jelentős része által támogatott, a törzsi törvényeken és fanatikus vallási tanokon alapuló szervezetet, mint a tálibok, meg lehet békíteni, vagy fel lehet számolni?"

Vajon ezt a Pentagonban miért nem látták? Vagy nagyon is látták?

Örömhernyó 2021.08.18. 17:20:10

@CSOKKI MÁLNA: Az amerikai vezetés kiegyezett a tálibokkal, ez nem titok, mas radikális mohamedán szervezetek emiatt korholták is a tálibokat, hogy nagyszerű, hogy győztek, de ezt az amerikaiakkal való kiegyezéssel érték el.

Örömhernyó 2021.08.18. 17:21:58

A posztban alapvető tévedések vannak:

"Ki tudja, hogy az amerikaiak és tálibok zárt ajtók mögött miben egyeztek meg, amiről nem beszélnek a nagy nyilvánosság előtt." - Ez nem titok, megegyeztek az amerikaiakkal. Kijelentették, hogy elengedik a menekülni akarókat, amnesztia az előző rezsim csatlósainak, a tálibok nem lőnek a repülőgépekre Kabulban, pedig ott állnak a reptér mellett, egy gránát belövésével vagy géppuskasorozattal is leállíthatnák egész repteret. De nem teszik. A hisztériát a reptéren nem a tálibok csinálják.

A tálibok megmondták, hogy maradhat az amerikai követség is, nem fogják bántani. A nép békét akar végre. Tudják, ha lőnek az amerikai gépekre, akkor jönnek a légicsapások, úgyhogy mindenki inkabb dodzsemezik, körhintázik.

"Húsz év amerikai megszállás nem tudott pacifikálni egy ilyen radikális, háborúban edzett társadalmat." - Az afgan társadalmat nemhogy pacifikálta az amerikai agresszió, hanem inkább végsőkig feszítette náluk az elkeseredést. Tömegével gyilkolták az amerikaiak a civileket, nem véletlenül támogatták az afgánok a lényegében szabadságharcos tálibokat.

Örömhernyó 2021.08.18. 17:23:33

Folyt.
@poszt
"nagyon jól tudják milyen fizikai, akár életveszélyes bántalmazás érheti őket, amit még törvényerőre is emelhetnek a tálibok, vallásos áhítatra hivatkozva."

A posztoló talán nem tudja, vagy direkt akarja elhallgatni, hogy az afgán társadalmat meghatázó saríát nem a tálibok vezették be vallásos áhitatra hivatkozva, hanem az volt mindig is anna a vidéknek a joga. Igen, az amerikai megszállókat kiszolgáló eddigi bábkormány bíróságai is saría alapján ítélkeztek.

A nyugati médiák és a teljesen tájékozatlan nyugati közvélemény azt hiszi, hogy eddig Afganisztánban valami szivárványos szélsőliberális rendszer volt, ami most megbukott. Nem. Eddig is saría volt a büntetőjog és a család/státusjog alapja!

Megjegyzem a saría van érvényben Szaúd-Arábiában és Pakisztánban is, amivel az amerikaiaknak nincs baja...

Az afgánok 99%-a saríát akar. Ezt nem a taliban mondja, hanem 2013-ban a Pew Research felmérése igazolta. Ez annyira nem is meglepő, hisz a saría időtlen idők óta a jog alapja ott, NEM a talibán vezette be. Az eddigi "demokratikus" rezsim, kormány alatt is a saría volt a hivatalos joga az országnak.

Még olyan szekulárisabb országokban, mint Egyiptomban is a lakosság 74%-a akar saríát. Malajziában, ahova simán elmegy nyugati turista is, a lakosság 86%-a akar saría jogot (az is van amúgy). A szekuláris Tunéziában 56%-a a lakosságnak saría alapú családjogot és büntetőjogot akar.
Nincs min meglepődni, a muszlimoknál a saría a hagyomány része.

Az Iszlám Állam idegkeverése teljes őrület. Az amerikaiak pont azért egyeztek ki a talibánokkal, mert azok sokkal kevésbé szélsőségesek, mint az Iszlám Állam, ami ellen amúgy Afganisztánban a talibán és az Al-Qaeda is harcolt az utóbbi időben. Igen, van rosszabb lehetőség a talibánoknál...

Nyilvánvaló, hogy voltak tárgyalások és kiegyeztek az amerikaiak a tálibokkal. Ez szerepelt a hírekben is.

A most bukott kormányt senki nem támogatta a lakossag soraiból, a hadsereg tagjai is csak addig viselték az egyenruhát, amíg a zsoldot felvették, helyettük eddig is a nyugatiak harcoltak. Amint a nyugatiak leléptek, mindenki ment haza. Nekik ez a katonásdi csak egy ideiglenes pénzkereseti lehetőség volt.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.18. 17:24:26

@Örömhernyó: Igen, kiegyeztek, hogy elhúznak, mert semmire nem mennek, és túl sokba kerül az egész. Pont mint Vietnam.

SoltBrain 2021.08.18. 19:51:48

@Örömhernyó: Kedves Örömhernyó!

Nem tudni, hogy zárt ajtók mögött miben egyeztek meg. Biztos hallottál olyanról, hogy egyes nemzetközi szerződésekről is később kiderül, hogy voltak titkos záradékaik.... Miért feltételezzük a szemben álló felekről, hogy mindent elmondanak a nagy nyilvánosságnak, amiben megállapodtak?

Az amcsik Nem tudták pacifikálni Afganisztánt. PONT EZT ÍRTAM, ami igaz is.

NINCSENEK tárgyi tévedések a rövid írásomban, ez amúgyis vélemény cikk, nem vagyok iszlám szakértő. Nem igazán értem a miért írtad ezt....

SoltBrain 2021.08.18. 20:03:28

@Örömhernyó: Kedves Örömhernyó! 2. rész

Nem vagyok saría szakértő, nem is állítom azt, hogy az vagyok, de arra JÓZAN paraszti ésszel rájövünk, hogy a szexuális kisebbségeknek, nőknek rosszabb lesz (természetesen nyugati gondolkodásmód szerint). A saría pontos eredetét, értelmezési lehetőségeit stb. tényleg nem ismerem.

Lényegét tekintve Nem is írtam hülyeséget, csak nagyon kötözködni akartál. Ha ennyire jártas vagy a témában, akkor írjál TE is cikket.

Egy blogbejegyzést személy szerint többre tartok, mint támadó hangvételű kommentet.

Hogy is írtad fentebb: "Az Iszlám Állam idegkeverése teljes őrület." az Iszlám Állam tud ideget keverni? :D :)

nemecsekerno_007 2021.08.18. 20:38:16

Ma se lesz Világbéke.

:)))))))

CSOKKI MÁLNA 2021.08.18. 21:02:37

@SoltBrain: Sztem most még finomkodnak, jópofiznak egy ideig. Stabilizálódniuk kell egy kicsit. A keményebb játék csak később jön. De nemrég simán a tömegbe lőttek három embert megölve, amikor az emberek az afgán zászló tálib zászlóra történő lecserélése ellen tüntettek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.18. 22:03:54

Mindenképpen a talibánoknak drukkolunk a liberálisok ellenében.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.18. 22:20:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Felőlem építgessék a vallási államukat, csak Európába ne jöjjenek. Itt ne akarjanak teret nyerni. Végül is a tálibokkal legalább lehet tárgyalni, kemény harcosok, de nem akarnak Európában terrorcselekményeket elkövetni. "Ha nem baszogatsz én sem baszogatlak." Ez az elvük
Mostantól pedig javaslok Mérő Verának és elvbarátainak egy kis tanulmányutat ebben a szép országban. Szabó Timike is vissza mehetne még egyszer.:DD

szkepi 2021.08.18. 23:09:14

és azért az is mond valamit, hogy az agyonajnározott palesztinok azonnal puszipajtik voltak. tény, hogy a világ söpredéke a muszlim

para_noir 2021.08.18. 23:19:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: vagy tálibok vagy talibán, de olyan, hogy talibánok, olyan nincsen, te félkegyelmű. Nem mellesleg a tálibok a te dagadt, fogyatékos, bigott keresztény fejedet rövid úton vágnák le, de csak nyald a seggüket, bár azt se tudod, hogy nevezik őket.

para_noir 2021.08.18. 23:22:09

@bontottcsirke: teljesen egyetértek, maximum a nőket és gyerekeket kéne befogadni, a férfiak maradjanak ott, és vagy kushadjanak, vagy csináljanak forradalmat, de ne Európában akarjanak törzsi afgán világot maguk köré. A legjobb, amit a nyugat tehet, hogy hagyja a francba egész Afganisztánt, csináljanak, amit akarnak, míg azt a saját határaikon belül csinálják.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.18. 23:22:41

@para_noir:

Nem. Magyarok talibánok és tálibok is lehet. Ez pont ugyanaz, mint a médiák és médiumok, mind a kettő helyes.

para_noir 2021.08.18. 23:40:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a talibán a mozgalom, a tálibok meg a mozgalom tagjai, nem egyes szám-többes szám viszony van köztük. Mintha azt mondanám, hogy fideszesek és Fidesz, te meg hogy Fideszek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.18. 23:43:18

@para_noir:

Magyarul a "talibán" jelent mozgalmat és tagot is.

S egyes-többes viszont pastuul: a "taliban" a "talib" többesszáma.

Cicaszemű 2021.08.18. 23:48:01

@Örömhernyó: Bizony..Nehéz ott fényt gyújtani, ahol ragaszkodnak a sötétséghez ! :(

para_noir 2021.08.18. 23:51:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: gondolom pastuul is beszélsz :) Feleségem kérdi, hogy érdekel-e fordítói állás, mert tudna, három anyanyelvi fordító van itthon :)

Cicaszemű 2021.08.18. 23:52:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mindenképpen a talibánoknak drukkolunk a liberálisok ellenében." Nem tudom, hogy mi ez a királyi többes, de neked tuti nincs anyád , sem lány testvéred !! :( Amúgy nem is értem, hogy a talibánoknak mi a közük a liberálisokhoz? Talán velük kell harcolniuk vagy mi ??

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.19. 00:01:30

@Cicaszemű:

A talibánok éppen egy liberális kormányzatot buktattak meg, nem olvasol híreket?

Cicaszemű 2021.08.19. 00:07:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Szerinted...Eddig sem volt ott az élet habos torta...főleg a nőknek. Mi volt ott liberális? Az időjárás?

Örömhernyó 2021.08.19. 02:41:27

@szkepi: Én se akarok, hogy a mohamedánok elárasszák Európát, de azt írni, hogy a világ söpredéke lenne a muszlim, erősen kirekesztő vélemény.

Afganisztánban az eddigi bábkormány is muszlim volt. Saria alapján ítélkeztek a bíróságai. Ahogy Pakisztánban is ez a helyzet.

A palesztinokat kidobták a hazájukból, szülőföldjükről 1948-ban és 1967-ben is. Ennyi erővel a Trianon miatt bánkódó magyarok is a világ söpredéke. Sőt, a magyarok még küzdeni se tudnak. Gyáva söpredék.

@CSOKKI MÁLNA: "nemrég simán a tömegbe lőttek három embert megölve"

Ez sajnálatos, de nem tudom mit vártak a tüntetők. Ha a tálibok tüntettek volna a korábbi kormány ellen és letépik a kormány zászlóját, kitűzik a sajatjukat, akkor kaptak volna egy légicsapást a nyakukba.
Nem kellene provokálni a tálibokat ilyen üres gesztusokkal, mint a bukott bábkormány zászlajának kitűzése. Semmi értelme és csak elmérgesíti a helyzetet. A tálibok nem erőszakoskodnak jelenleg, engedik szállítógépek fel és leszállását, sőt Amerika megkérte őket, hogy segítsenek megszervezni az evakuálást, fenntartani a rendet a repülőtér környékén. Nem a tálibot csinálják jelenleg a feszültséget, hanem a nyugatiak keltik a hisztériát az evakuálás körül, mert jól mutat a zűrzavar a CNN-en.
A tálibok nem gátolják az evakuálást, nem agresszívak, lehetne szervezettebben csinálni.

3 ember meghalt egy tüntetésen. Az amerikaiak korábban naponta bombáztak le esküvői meneteket, iskolákat, a földjeiken dolgozó parasztokat és senki se szólhatott egy szót se.

Örömhernyó 2021.08.19. 02:44:21

@Cicaszemű: Eddig is saría volt érvényben, a bábkormány nem liberális volt, hanem az amerikai megszállókat szolgálta ki és kiárusította nekik az országot. Az, hogy 1 hét alatt elsöpörte a nép azt a kormányt, mutatja, hogy mennyire volt elfogadott.

Nzoltan 2021.08.19. 04:18:47

Az a tömeg, amelyik betolta a repülőgépet, az az ottani hazaáruló szdsz/momentum.

Nzoltan 2021.08.19. 04:40:08

@Örömhernyó: A palesztinokat senki nem dobta ki. Nem alapítottak államot.
Nem csinálták meg azt, amit Szent István ezer évvel ezelőtt. Viszont megcsinálták a zsidók.

Örömhernyó 2021.08.19. 05:27:50

@Nzoltan: A palesztinokat kidobták a földjeikről, házaikból. Előtte az ottomán birodalom uralta azt a területet. Amúgy ENSZ határozatok vannak arról, hogy a palesztinoknak hagyni kell az államuk megalakítását, csak hát nehéz úgy államot alapítani, ha kidobják őket a területükről.

Örömhernyó 2021.08.19. 05:32:22

@Nzoltan: Palesztinában kellene egy zsidó és egy palesztin államnak lennie, ezt határoztak el, erről döntött az ENSZ. Csak a zsidó állam elfoglalta és folyamatosan foglalja el máig a palesztinok területeit, szembemenve a nemzetközi joggal. Katonai megszállás és illegális telepek terjeszkednek naponta a palesztinok területén.

Ekrü 2021.08.19. 07:13:13

"Ki tudja, hogy az amerikaiak és tálibok zárt ajtók mögött miben egyeztek meg, amiről nem beszélnek a nagy nyilvánosság előtt."- Ha jól emlékszem elég szép lítium mezők vannak arra fele,amit ugye háborús állapotok között elég nehéz kibányászni....
"A liberális sajtó feltette a kérdést, milyen sors vár a nőkre és a szexuális kisebbségekre az iszlamista rezsimben. "-Ez a cinizmus netovábbja.Kivonulnak,magára hagyják őket,majd nekiállnak sajnálkozni a sorsukon.Ennél már csak az lesz jobb,ha ezek után nekiállnak üzengetni meg szankciókat kilátásba helyezni á lá Cseh Katka. :))))))))))

Örömhernyó 2021.08.19. 08:22:03

@Ekrü: Afganisztán eddig az amerikaiak által támogatott iszlám köztársaság volt, ahol a saría volt a jog alapja.
Most emirátus lesz, ahol szintén a saría a jog alapja.
A talibánok megmondták, hogy a nők szerepet kapnak az oktatásban, egészségügyben, nőies munkakörökben. Ez már nem az a talibán, ami 20 éve volt, most egy működőképes országot akarnak összehozni, amit az amerikaiak által támogatott bábkormány nem volt képes megteremteni.
A 88 millárd dollárért felszerelt afgán hadsereg (300ezer fő) kapitulált 60ezer papucsban vagy sportcipőben harcoló tálib felkelővel szemben.
Valójában senki nem akarta a korábbi kormányt a helyén látni, maguk az afgánok se.

Örömhernyó 2021.08.19. 08:24:55

@Ekrü: Az amerikaiak egyezséget kötöttek a tálibokkal. Google american taliban deal. Azt azonban senki se gondolta, hogy ennyire gyors lesz a korábbi kormány összeomlása.

háromperhármas 2021.08.19. 11:56:25

@Örömhernyó: Pontosan úgy van, ahogyan írod. Csak hát a világ nagy része ezt tapsolva nézi, és még segít is a "szegény, üldözött" zsidóknak.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.19. 14:53:36

@Örömhernyó: Egyébként már Trump megegyezett velük. Ezután nem is nagyon volt támadás amerikai érdekeltségek ellen. Fennállt a lehetősége, hogy Biden felrúgja az alkut, de végül győzött a józan ész.

Ekrü 2021.08.19. 16:41:12

@Örömhernyó: Hát persze,hogy megegyeztek.Kellenek azok a bizonyos lítium mezők...Az pedig,hogy ez a tálib már nem az a tálib,ugyan már :)))) Inkább ez az Amerika már nem az az Amerika. Intő jel minden országnak,hogy milyen gyorsan is hagyja cserben a szövetségeseit az USA ha úgy kívánja érdeke.Ilyenkor még holmi "emberi jogok" sem igen számítanak neki...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.19. 17:29:44

Vannak akik szerint az USA 2000 000 000 000 000 000 dollárt költött az afganisztáni háborúra (hehehe) Most ennek vége.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.19. 17:30:56

@Ekrü: Miért pont a liberálisok hagyták cserben őket? Te liberálisokkal is álmodsz?

CSOKKI MÁLNA 2021.08.19. 18:20:31

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: 20 év, 2300 halott amerikai katona, kétezer milliárd elköltött dollár, és kb. ugyanott tartanak, mint 2001-ben. Ez a mérleg.
Ja, és 83 milliárdért felfegyverezték a 350 ezres afgán kormányerőket, akik most gyakorlatilag feltett kézzel nézték végig a tálibok offenzíváját. Pont, ahogy Vietnamban történt..

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.19. 20:50:25

@CSOKKI MÁLNA: Egyetértünk. Szerintem alkut kötöttek. A tálibok csinálnak egy kicsit szalonképesebb muzulmán államot és cserében féken tartják az Iszlám állam terroristáit.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.19. 20:52:00

@CSOKKI MÁLNA: Azért Vietnám más volt, ott a keleti blokk keményen benne volt. Ismertem olyat aki, nem is egyet aki magyarként ott szolgált.

Wildhunt 2021.08.19. 22:05:15

@Ekrü: felkészülnek az ukránok?

CSOKKI MÁLNA 2021.08.20. 11:04:39

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Elsősorban népi Kína közelsége, és szerepe miatt volt más. Ez korlátozta az amerikaiak mozgásterét, hisz nem akartak úgy járni, mint Koreában, ahol Phenjan amerikai elfoglalása után után a kínaiak beszálltak a meccsbe, és visszaszorították őket. Mindezt úgy, hogy akkor még nem létezett kínai atomfegyver, az amerikaiaknak meg már ugye volt.

gigabursch 2021.08.22. 11:12:51

Az, hogy a szexuális kisebbségekre milyen sors vár, kb. senkit nem érdekel.
Műhiszti.
süti beállítások módosítása