SoltBrain Blog

Shebang - egy alig ismert svéd poppunk banda

2023. január 27. - SoltBrain

A Shebang egy svéd poppunk lánybanda volt, amely 1998-tól 2008-ig élte aktív időszakát. Áttörésüket a 2001-es The Whole Shebang albummal érték el. Ugyan a poppunk műfajba tartozik a Shebang, de a zenéjük közel áll a poprockhoz is. A punk stílusból a lazább típushoz tartoznak ők, semmiképpen nem lehet őket egy lapon emlegetni peldául az Exploited együttes kemény zenéjével. Amolyan vidám, szolidabb punk, populáris rock zenekarként gondolok a Shebangre.

shebang2.jpg

Akkor találtam rá a svéd lánycsapatra, amikor a Kids in America feldolgozásokat hallgattam a youtube-on, amiről egy korábbi posztban (ITT) írtam is. Megtetszett a klip vizuális világa, meg persze a pörgős, rockos feldolgozások amúgy is bejönnek nekem. 

Ezután ismertem meg a Crash, Sheena Is a Punk Rocker, Skatergirl és a Temple of Love számaikat, amelyből különösen az utóbbit szeretem hallgatni.

Nem összetévesztendő a Temple of Love cimű Shebang dal a Sisters of Mercy együttes ugyanilyen című számával, ami viszont a gothic rock stílusba sorolható.

Svédország a jó zenék földje. Legyen szó az ABBA-ról, a Basshunter-ről vagy September-ről, szinte mindegyik műfajból találhatunk kiemelkedően jót.

shebang.jpg

 

Tagok:

Marina Ljung

Elisabeth "Betty" Dittrich

Yohanna Tholin

 

Albumok:

2001 - The Whole Shebang

2003 - So Come On

2007 - Go! Go! Go!

A bejegyzés trackback címe:

https://soltbrain.blog.hu/api/trackback/id/tr7718031888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása