SoltBrain Blog

Falcon Paladin Starcraft közvetítései

2021. október 22. - SoltBrain

Szokásos vasárnapi időtöltésemmé vált Starcraft közvetítéseket nézni Youtube-on. Kocka vagyok ilyen téren, focimeccs nézés helyett inkább az e-sport iránt érdeklődöm. Lehet, hogy lelkileg egy kicsit dél-koreai vagyok, ott még a TV-ben is közvetítenek e-sport mérkőzéseket.

Nosztalgiát érzek, amikor rákattintok a videókra. Sohasem számoltam, mennyit játszottam életem során a Starcrafttal, de minden bizonnyal több ezer órát eltöltöttem a képernyő előtt. Hagytam, hogy magába szippantson a játékélmény. Számomra a Starcraft jelenti a sci-fi ősforrását. A Blizzard előtt is készültek tudományos-fantasztikus világban játszódó játékok, de nekem ez volt az első találkozásom a műfajjal.
falcon-paladin.jpg

Tizenkét éves korom óta hadsereget építek gyorsan szaporodó zergekből, robosztus protoss katonákból, távolharcban jeleskedő terran harci osztagokból, amikor Starcraftozok. Hadműveleteim során kombináltam az ütőképes szárazföldi haderőt a mozgékony légi egységekkel. Emlékeim szerint öt alkalommal játszottam végig az 1998-as Starcraftot és a kiegészítőjét a Brood Wart. Drámai hangulatban küzdöttem a kihalás szélére jutott protossokkal, űrcsatákat nyertem a terranokkal, milliónyi zerget irányítottam a csatatéren. Magával ragadó játékzenék is fokozták a hangulatot.

Az elmúlt pár évben gyakran nézek fel Falcon Paladin youtube csatornájára. Videó nézéskor beszoktam kapcsolni a chat-et is, hogy teljes legyen az élmény. Jó látni, hogy milyen sokan szerelmesei a Starcraftnak különböző országokból. Angolul kommentelnek a nézők, akik saját bevallásuk szerint Oroszországból, az USA-ból, Dél-Koreából, Csehországból, Magyarországból szurkolnak kedvenc játékosaiknak. Nekem kedvenc versenyzőm nincsen, szurkolás helyett inkább csak elemzem a stratégiát. Nem tudnék olyan gyorsan és olyan rafináltan játszani, mint az e-sportolók, köztük a legendás Jaedong-gal. Csodálom őket. Persze nekik ez a munkájuk, velük szemben ez elvárás. Úgy tudom, nem csak profik mérkőznek egymással a videókban, be lehet küldeni egyszerű baráti meccsről is gameplay-t, mindazonáltal ők se tűnnek kezdőnek a játékstílusuk alapján.
falcon-paladin-carbot-starcraft.jpgIdőnként a Starcraft poénos grafikai változatával, a "CarbotAnimations" módban is játszik az amerikai gamer

Nagyban hozzájárul a közösségi élményhez a chat. Folyamatosan frissülő oldalsó szövegsávval élettel telivé vált a videónézés. Jó érzéssel töltött el, amikor beírtam a chatbe, és Falcon Paladin válaszolt rá. Megtudtam, hogy az USA Utah államából származik. Rákérdeztem, esetleg ismeri-e a Huncraftot, a Starcraft magyar kiegészítőjét. Természetesen nem, mivel egy nem hivatalos magyar kiegről van szó, aminek a híre nem jutott el olyan messzi földre.

A Stracrafton kívül (legyen szó az első rész felújításáról, a Stracraft: Remastered-ről vagy a Starcraft II-ről) más játékok meccseiről is közvetít Falcon Paladin, úgy, mint a Warcraft, a Heartstone, és a WoW-val is játszik időnként, youtube-ra feltöltött gameplay-ek kíséretében. Egyik videósorozata népszerűbb, mint a másik. Gameplay nézés közben érzem azt, hogy kockának lenni most már nem gáz, sőt teljesen normális. Nem csak egy szűk réteg vonzódik a számítógépes játékokhoz, hanem már a társadalom nagy része nyitottá vált az új platformokra, új audiovizuális élményekre.

Falcon Paladin youtube csatornája: https://www.youtube.com/c/FalconPaladin/featured

A bejegyzés trackback címe:

https://soltbrain.blog.hu/api/trackback/id/tr3816732784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása